Riks 2012

Riks 2012 gick bra för mig.
På lördagen var det utställning och då ställde jag ut Sara Emy och Miss Marple. Det gick bra för bägge två. Båda vann sina klasser, Men eftersom att Sara Emy bara fick Broms så gick inte hon vidare men Miss Marple fick silver så hon gick vidare till junior championatet och vann där med. Sedan gick vi då vidare till bäst i rasen men då slogs vi ut av Burhults Tiffany som var hemmifrån och hon blev även senare på dagen Best in show! Så det var kul för henne! Men jag är ändå nöjd över dom som jag visade.
 
På söndagen var det dags för Ridningen och valacks klassen var först ut där jag skulle vara med med Dennis. Det gick bra och efter första rankningen var vi på en andra plats efter Caroline och Retort. Nu skulle vi då rida våra program och visa för hand och efter det skulle domaren se ut en vinnare av klassen. vi var 8 st tror jag i klassen och alla var grymma! så jag blev bara mer och mer nervös under tävlingens gång men Dennis skötte sig perfekt och lydde varendaste lite vink. och det var verkligen roligt att tävla för det känndes som att Dennis var med mig hela tiden och han var pigg och verkligen tog tag i betet! När alla hade ridit sina program och visat för hand så ville hon se oss tillsamans igen och efter detta utsåg hon en vinnare av klassen och det var jag och Dennis :D tänk att det kan gå så bra. så jag och dennis vann, carro och retort kom tvåa, matilda ch titbit tre, Elisabeth och Duke fyra, Jessica och hennes häst femma osv osv.
Så detta bettyde då att jag och Carro var vidare till Best in show där vi tävlade mot alla vinnare av klasserna och alla tvåor av klasserna. Alla var så duktiga men till slut så blev Carro och Retort best in show. Så det var skoj för henne! Jag är jätte nöjd med helgen och jag och Dennis gjorde vårat BÄSTA! :)
Snipp, snapp, snut så var sagan slut
 
 
 
Och som en avslutning en bild på mig och Amanda när vi står med våra fin fina priser :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0