Svar på Komentar

Hanna om Frågestund:
Hej det skulle vara roligt att se lite fail ilade när du rider! Skulle du kunna lägga ut det?:)
haha kram
IP: 2.64.7.186 12 April, 08:10
Anonym om Frågestund:
Hejsan hur gammal är du? Vart har du lärt dig rida så bra?:)
Ps. Jag ÄLSKAR din blogg!
IP: 2.64.7.186 12 April, 08:08
Anonym om Frågestund:
Hej, vad är Sioned och Dennis för ras?:)
IP: 2.64.7.186 12 April, 08:06
Rebecka om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag rider på jutargården och har sett dig i stallet och du verkar vara en snäll rolig tjej! Jag la bara märke till att du såg väldigt stark o smal ut när du bärde in spånbalar o grejade i stallet men tränar du något annat än att bara vara i stallet? Sjuk isånafall!
Kram
IP: 2.64.7.186 12 April, 08:04
Anonym om Frågestund:
Hejsan! Vad har du för bett när du rider och byter du bett någon gång och isånafall vad för bett?:)
IP: 2.64.7.186 12 April, 08:00
Emma om Frågestund:
Hej Lovisa. Jag undrar vad du rider för gren med Dennis? Hoppar du eller rider du dressyr och vad tycker du är roligast? Kram Emma :)
IP: 2.64.7.186 12 April, 07:57
Anonym. om Frågestund:
Hej! Jag undrar hur gamla Sioned och Dennis är. Och vilka personligheter båda har. Ha det bra :)) Ps: Din blogg är GRYM!
IP: 78.82.242.3 11 April, 21:01
Elvira om Frågestund:
Hejsan! Hur länge har du ridit? Du verkar vara väldigt duktig! Jag rider på lördagar på Jutargården och har sett dig i stallet och du verkar vara väldigt duktig på att rida :)
IP: 95.209.86.232 11 April, 20:16
Emelie om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag undrar hur du bygger upp en vanlig vecka för din häst? ink tränings pass :)
IP: 2.68.20.198 11 April, 19:14
Alva om Frågestund:
Hej! finns det något före och efter kort och dig och Dennis när du började med honom? Om det är någon skillnad från nu och då?^^
IP: 95.209.105.204 11 April, 12:40
Matilda om Frågestund:
hej! anväder du lindor när du rider? har du flis eller elastiska lindor eller vad tycker du är bäst? Har alltid besluts ångest när jag ska rida om vad jag ska använda...hehe:)
IP: 95.209.105.204 11 April, 12:21
Julia om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag älskar att läsa din blogg! Tänkte bara fråga hur länge du har har haft din häst Dennis och vart du har honom? Letar nämligen efter någon häst som man kan ha på foder, om du hade något tips :)
Kram
Hanna om Frågestund:
Hej det skulle vara roligt att se lite fail ilade när du rider! Skulle du kunna lägga ut det?:)
haha kram
Svar: Hej hej Hanna! Hahaha ja det skulle nog gå att fixa :) Jag behöver bara hitta mitt usb där jag har alla mina bilder när jag rider men jag kan ju kolla om jag hittar det! Ha det bra :)
Kram


Anonym om Frågestund:
Hejsan hur gammal är du? Vart har du lärt dig rida så bra?:)
Ps. Jag ÄLSKAR din blogg!
Svar: Hej :) Jag är 14 år nu men fyller 15 år i augusti!:) hehe jag har lärt mig rida av Gunn Johansson på burhults stuteri och ridskola! Men tack :)
Kram

Anonym om Frågestund:
Hej, vad är Sioned och Dennis för ras?:)
Svar: Hej hej! Båda två är welsh cobbar :) Hoppas du tycker om dom!
Ha det bra :)

Rebecka om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag rider på jutargården och har sett dig i stallet och du verkar vara en snäll rolig tjej! Jag la bara märke till att du såg väldigt stark o smal ut när du bärde in spånbalar o grejade i stallet men tränar du något annat än att bara vara i stallet? Sjuk isånafall!
Kram
Svar: Hej Rebecka! Roligt att du att du tycker så! haha jag är inte så stark om man gämför med alla andra tejerna i stallet. Men jag har hållt på med sporter hela mitt liv tex. fotboll, löpning och sedan tränar jag själv också, förut på gym men nu är det mest att jag går ut och springer och tränar själv här hemma!:) Men det är såklart att stallet ger träning om man gör sakerna ordenkligt och inte bara slappar ;) Hälsa gärna nästa gång du ser mig!:)
Kram!


Anonym om Frågestund:
Hejsan! Vad har du för bett när du rider och byter du bett någon gång och isånafall vad för bett?:)
Svar: Hej hej! Jag rider nu på tre-delat mässings bett men ibland byter ag till två-delat men för det mesta rider jag på tre-delat!:) tycker att det funkar bäst på denna hästen jag har nu, man får ju anpassa till vad hästen behöver!;)
Kram


Emma om Frågestund:
Hej Lovisa. Jag undrar vad du rider för gren med Dennis? Hoppar du eller rider du dressyr och vad tycker du är roligast? Kram Emma :)
Svar: Dennis är ganska mycket av en allround häst men jag rider mest Dressyr och tävlar mest i det! Men jag tränar mycket hoppning också och rider lite clear-rounder och så!:)
Kram
Anonym. om Frågestund:
Hej! Jag undrar hur gamla Sioned och Dennis är. Och vilka personligheter båda har. Ha det bra :)) Ps: Din blogg är GRYM!
Svar: Hej! Dennis fyller 10 år detta året och Sioned fyller 2 år i år! Dennis kan man säga att han är lite osäker i sig själv men ändå väldigt nyfiken på saker o ting! Man kan säga att han tror att han är en liten knähund typ... Men han är jätte gosig och han älskar när man kliar honom, när han var mindre så var det de ända sättet man kunde komma nära honom på (att klia) xD
Sioned o andra sidan är en envis unghäst som är lite i trottsåldern just nu men är en jätte snäll o söt häst! Hon är som ett litet barn för hon är så lekfull och vad man än gör med henne så tycker hon att det är roligt! Hon är också en väldigt nyfiken häst! När man gör något med henne som tex. leker i ridhuset, tar en promenad i skogen, löshoppar eller vad man än gör vill hon aldrig gå hem till stallet efteråt så man märker ju att hon tycker det är roligt ;)  Roligt att du tycker att det är bra!!:D



Elvira om Frågestund:
Hejsan! Hur länge har du ridit? Du verkar vara väldigt duktig! Jag rider på lördagar på Jutargården och har sett dig i stallet och du verkar vara väldigt duktig på att rida :)
Svar: Hej Elvira! Jag har ridit 10 år nu. hehe tack tack, asså om du ser mig igen så kan du väll hälsa?;)
Kram
Emelie om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag undrar hur du bygger upp en vanlig vecka för din häst? ink tränings pass :)
Svar: Hej ja jag kan ju ta denna veckan tillexempel:
  • Måndag: Rida ut i skogen, konditions pass
  • Tisdag: Rida dressyr, lektion
  • Onsdag: Skritt runda på vägarna ca. 2 timmar
  • Torsdag: Hoppträning
  • Fredag: Skogen, konditionspass
  • Lördag: Vilodag, ute i hagen
  • Söndag: Ut och gå en promenad i skogen

Alva om Frågestund:
Hej! finns det något före och efter kort och dig och Dennis när du började med honom? Om det är någon skillnad från nu och då?^^
Svar: Hej! Ehm jag vet inte riktigt, jag kan kolla om jag har något :) Men ja det är nog lite skillnad ja ;)
Matilda om Frågestund:
hej! anväder du lindor när du rider? har du flis eller elastiska lindor eller vad tycker du är bäst? Har alltid besluts ångest när jag ska rida om vad jag ska använda...hehe:)
Svar: Hej hej Matilda :) Jag använder det när jag tränar dressyr eftersom att min häst har gallor på bakbenen :)
Jag föredrar elastiska lindor eftersom att flis kan brädda på dom men såklart att jag använt flislindor men jag haar alltid paddar under lindorna så igentligen spelar det ju inte jätte stor roll vad du har om du har paddar under men jag tycker även att elastiska lindor sitter bättre! Jag tycker du ska använda dig av elastiska lindor men såklart att du får välja själv!:)
Julia om Frågestund:
Hej Lovisa! Jag älskar att läsa din blogg! Tänkte bara fråga hur länge du har har haft din häst Dennis och vart du har honom? Letar nämligen efter någon häst som man kan ha på foder, om du hade något tips :)
Kram
Svar: Hej Julia! Kul att du gillar den och hoppas du fortsätter läsa min blogg! Jag har haft Dennis i lite mer än ett år, började med honom 1 mars 2011 men har haft några hästar innan!:) Jag hyr honom på burhults stuteri och ridskola så han är inte min egna häst men jag har honom tisdagar, onsdagar, fredagar, lördagar och söndagar så han går lektion måndagar och torsdagar. Men om du är sugen på att hyra en häst på helgerna s har man stalltjänst varannan helg och en vardag + kostnad, kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostar men är du sugen så kan du höra av dig till Gunn Johansson som äger stallet, gå in på Burhult.com så hittar du hennes mail där tror jag! Jag har hyrt sedan jag var 9 år så jag trivs verkligen och tror säkert att du också gör det om du börjar hyra!!:)
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0